Je bouwaanvraag gaat digitaal!

Vanaf 1 mei 2017 zal de gemeente volledig digitaal zijn bouwvergunningen verlenen. De grote dossiers worden al via het omgevingsloket ingediend, maar ook eenvoudige dossiers zoals meldingen, kapvergunningen en kleine stedenbouwkundige aanvragen zullen digitaal behandeld worden.

Er geldt een overgangsperiode tussen 23 februari en 1 juni waarbij zowel het digitaal loket voor bouwaanvragen als dat voor omgevingsvergunningen naast elkaar bestaan. Om die overgangsperiode van analoog naar digitaal zo vlot mogelijk te laten verlopen bieden de medewerkers van de dienst RO/milieu/wonen en de groendienst hulp aan. Ze zullen aanvragers begeleiden bij het digitaal indienen van hun dossier.

Vanaf 1 mei kunnen aanvragers elke maandagavond tussen 18 uur en 19 uur op afspraak terecht op het gemeentehuis bij één van de medewerkers. Elke aanvrager brengt volgende zaken best mee:

  • identiteitskaart en pincode
  • het dossier op USB-stick of via mail
  • drie kleurenfoto’s van de projectsite
  • tekeningen van het inplantingsplan, gevelaanzichten en constructieve tekeningen

Voor stedenbouwkundige aanvragen of meldingen maak je een afspraak met:
Erwin Schellekens of Jan Vanlerberghe – 03 690 46 22 – ruimtelijkeordening@wuustwezel.be

Voor kapvergunningen maak je een afspraak met:
Wilfried Pockelé – 03 690 46 24 – groen@wuustwezel.be

Meer info:
www.omgevingsloket.be/dba_voorbereiding